2013/11/17

Microsoft Security Essentials Review

Microsoft Security Essentials Recensie

Ik kreeg de Microsoft Security Essentials software gratis bij mijn computer toegevoegd. Ik was daar aanvankelijk zeer blij mee. Ook de recensies die ik zo snel daarover las waren ook zeer lovend. Microsoft zelf is natuurlijk ook zeer te spreken over dit beveilingspakket. Toch, helaas een incident met de ZeroAccess Trojan leerde mij een harde les.

Microsoft Security Essentials Review
Deze Trojan maakt namelijk gebruik van een kwetbaarheid in de reparse points in van de Microsoft Security Essentials en zorgde ervoor dat die werd uitgeschakeld. Met een uitgeschakelde Microsoft Security Essentials kon die ZeroAccess Trojan gewoon zijn gang gaan in mijn computer. Niet mooi dus.... gelukkig had ook de Hitman Pro al gekocht en actief op de computer. Toen deze met de laatste malware definities was voorzien, gaf die me meteen een waarschuwing over wat er aan de hand was en kon deze uitstekende 'second-opinion' malware scanner deze makkelijk verwijderen. Zoals je kunt begrijpen, was ik zeer teleurgesteld en ben ik verder deze Microsoft Security software gaan onderzoeken.

Microsoft Security Essentials wordt afgekraakt!

Het blijkt helaas zo te zijn dat vele onafhankelijke instellingen op het gebied van onderzoek naar antivirus software zoals AV-Comparatives en AV-Test de Microsoft Security Essentials niet als voldoende beschouwen om de computer mee te beveiligen. Dit geldt trouwens ook voor de Windows Defender. Dit is in feite een andere naam voor de Microsoft Security Essentials (MSE). Voor meer informatie:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten